svenska mässan /modeshow

Idag var hela skolan Svenska Mässan inne i göteborg. Det var roligt, min klass fick fixa håret till modellerna.
Vi fick typ 2 timmar på oss att fixa deras hår, temat var vågigt och rockigt. Det var inte så svårt, hade planerat med min modell Helene hur vi skulle ha det men jag ändrade mig idag så jag gjorde något annat.

såhär ser min modell ut.
Jag vågade hennes hår med platt tång och så
vofflade jag hennes lugg och lite av det mittersta på huvudet.
Jag la till 2 ljusa slingor så att det skulle passa till hennes klänning.
Inte denna klänning som hon har nu då, denna är hennes egen klänning.
Men hon blev nöjd iallafall med sitt hår, det gjorde dom flesta som fck håret fixat.

 

Modevisningen började och modellerna var fina.
Vi fick veta strax innan visningen att alla
frisörer,stylister och designer skulle upp på scen.
Det var lite pinsamt när vi skule upp för att scenen var så liten
och alla fick inte plats och vi visste inte hur vi skulle stå.
Men jag tyckte att det var jätteroligt.



ni ser iallafall en bild på min och dolderer =]
efter det var alla dödströtta. Men vi fick iallafall lite frukter och MER.
Stackars dom som får stå i montern till kl. 20.00 :D


Men nu sitter jag faktiskt och pluggar naturvetenskap, granar och såånt. Har inlämning på torsdag och så ska allt vara klart! Sooft, börjar skolan 14.50 och slutar 16.00 imorn för alla frisörlektioner är inställda denna veckan förrutom torsdag så det blir bara svenska.
På tordag så ska min frisörklass få fixa håret till riktiga modeller, till en ekologiskt kläd designer här i Göteborg eller något sånt, jag vet inte hahahaha! Men fullt upp denna veckan yaooo!
Ska sova, börjar bli liite för sent. Sitter och äter pocky nu, det är bara föööör gott!





men gooodnatt kära bloggläsare!


 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: