TIPS: gör gamla skor nya

Just nu så sitter jag och läser Anna Larnmarks blogg. Hon har skrivit ett inlägg upp hur man gör vita tygskor som har blivit smutsiga/missfärgade ser renare ut.
Tänkte att jag också skulle dela med mig vad jag läser och kanske också är ett tips för er. :)

Så här gör du: lägg skorna i en balja med vatten och häll in 1-2dl klorin (kan köpas i mataffärer för ungefär 20kr ) i vattnet. Lägg en hink med vatten på skorna så att man blir säker på att skon blir täckt med vatten.
Låt det du bleker ligga i vattnet i ungefär 1-2 timmar, ibland går inte allt bort men det blir iallafall renare.
PS! Detta fungerar enbart på VITA skor, t.ex. vita converse eller vanliga tygskor.

Jag måste absolut testa någongång, mina converse blev helt fläckiga när jag sprang ute med dom när det spöregnade!
Men babys mamma är nu i VN och har köpt ett par röda converse till mig. Längtar tills jag får dom! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: