And it will be Just like You Were Never Gone


Alltför ofta
vi lämnar någon eller någonstans
, och så tror vi att vi kan komma tillbaka, och att ingenting har förändrats. Men det är inte sant, för efter ett tag kommer saker att falla i ett mönster som täcka hålet vi skapat i våran frånvaro, och livet gått vidare. Trodde du att du kunde stoppa tiden? Lägg händerna på klockan som finns på bordet, och händerna fysiskt vrider klockan bakåt. Tänkalla de människor som brukade bry sig fortfarande gör det och om det spelar någon roll längre, de
dyrbara relationer du omsorgsfullt förblir intakt. Det en gång som var så meningsfullt "Jag ska aldrig glömma dig" bleknar till inget annat än ett krossat minnet av det förflutna, och du inser med en skärande effekt, eftersom dina ögon fliter över den välbekanta person som du trodde du visste eller kände, att de har förändrats. Men har du någonsin undrat om du har förändrats också? Det är kanske ditt själ från ditt förflutna inte drar dig tillbaka. Det är kanske du som är den som kör tillbaka. Det är kanske du som inte vill tro att ingenting är densamma längre.

Har ni förberett inför julen och nyår?
Fyrverkerier, tomteblossar, mat, julklappar osv? För det har vi, nästan.
En mycket viktigt familj på besök denna helgen, och riktigt kul kommer vi att ha. Hoppas att allt kommer gå som vi hade tänk och att ingenting kommer till väga.
Alla säger "ingen jul utan snö", men synd att Göteborg inte har någon snö just nu. Det snöade för någon dag sen, men just nu är det bara massa regn. Och som tur är att det inte är lika kallt iår som det var förra året. Är det för att det inte finns snö iår? Längtar tills det börjar snöa nu innan den 24:e och sedan slutar att snöa efter nyår. För då börjar jag att jobba, och vill ni veta vad jag ska jobba med? SÄLJA SEMLOR, SKITKUL - not.
Bara en extra jobb, det är faktiskt mina syskon som ska sälja för att dom ska få en plant i fickan och att dom får veta hur det är att jobba och tjäna pengar. Men dom är fortfarande för små för att jobba ensam, så en snäll storasyster kommer att vara där och hjälpa mina syskon.

Har fortfarande lite julklappar kvar att köpa! Och så svårt, för jag vet inte vad jag ska köpa. Till min kära mamma köpte jag en tidig julklapp, en jacka från ZARA. Men tycker att hon förtjänar en heldags spa och massage. Så måste kolla vart någonstans vi kan fixa det.. Jag skriver det här på bloggen för att jag vet att mamma inte läser min blogg. Men till min BF och mina syson får det bli en hemlis, för dom läser  min blogg. Så surprise! ♥


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: