Day 327/365 ~ We Were the Kings and Queens of Promise


Jag tänker på
det förflutna,
Hur allt var så vacker när jag var barn,
Hur man kunde skratta av alla saker,
Hur barn behandlades som kungar och drottningar,
Hur man kunde bli känslomässigt fri.
När vi är unga, hade vi känslomässiga frihet.
När vi blir äldre, förlorar vi vår känslomässiga frihet, men vi vinner den fysiska friheten. Jag vet inte vilket som är bättre.
Allt jag vet är att när jag var liten, hade jag aldrig sömnlöshet,
Och jag behövde aldrig spendera
tänkande och sömnlösa nätter ,
Och jag aldrig någonsin behövde känna som ingenting var bra och allt var hopplöst.
Speciellt har jag inte lyssnade på musik med en kritisk besatthet,
Jag kände mig inte skyldig till hälften så många saker som jag gjorde nu,
Jag kände mig aldrig så avtrubbad, så cynisk, så tveksamt om de goda intentionerna i andra.
För när du växer upp, förlorar du din tro.
Allt du någonsin trodde var underbart om någonting blev ful.
Första gången du blev huggen i ryggen av en vän, var det smärtsamt.
Som en riktigt vass kniv, höljden av en stor chock, misstro, och sorg.
Uppsåtligt och titta på den sociala dyk av dina "vänner" och fiender,
Tittade och kännde absolut ingenting, men en liten tillfredsställelse.
Dock antar jag att det är en del av att växa upp,
Även om jag skulle vilja sätta stopp för det,
Jag vet att det inte kommer hända.
Allt jag kan göra är att låtsas att jag är ett barn igen.
Drömma om gamla leksaker i vågor av fruset vatten.
Lever, låtsas och blunda till föreställningar som jag målar mig in.
Men det är okej, eftersom att bege sig in den ömtåliga förflutna verkar mycket bättre än inför den instabila närvaranden.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: